יום שבת, 13 באוקטובר 2018

מדריד 2018

אז שוב נסעתי...

הפעם גם בעלי הצטרף לנסיעה ככה שביקרנו מקומות שכבר הייתי בהם, בנוסף למקומות חדשים. עשינו כל יום משהו כמו בין 16,000-20,000 צעדים, שזה בערך 18-20 ק"מ (מזל שיש אפליקציות בימינו), וחזרנו כל יום בהחלט מלאים בחוויות וברגליים שמרגישים אותן טוב טוב.....
אז.... עדכנתי את ההמלצות שלי בעמודים השונים בבלוג, אבל הנה העיקריות שביניהן -

מוזיאון המטבעה המלכותית - 
הכניסה חינם, ושווה כל דקה. משאירים את הפרטים אצל השומר, את התיקים בלוקר (ללא עלות), ועולים לקומה 3. אומנם הכיתוב הוא בספרדית, אבל בימינו יש גוגל תרגום, השפה היא פשוטה ובהחלט אפשר להבין, והאוסף הוא מרשים מאוד, וענק בצורה בלתי נתפסת. בנוסף, יש להם מכונות עתיקות ששימשו להטבעת מטבעות כך שהביקור מאוד מעניין.

ככר השוורים (פלאזה דל טורוס) ומוזיאון השוורים - 
בביקור הקודם לקחתי הדרכה באוזניות. הפעם הזמנתי הדרכה פרטית, ותשמעו - שווה כל אגורה. גישרמו, המדריך שלנו, היה מדהים. הסביר הכל בפירוט נרחב, בצורה מאוד מעניינת, עם הרבה פרטים פיקנטיים, היסטוריים, תרבותיים וכדומה, שמאפשרים לראות את התמונה המלאה. אפילו נכנסנו לזירה עצמה, בזמן שניקו אותה מהקרבות של יום קודם. המלצה שלי - הזמינו את הביקור מבעוד מועד באתר האינטרנט של לאס ונטס (קישור בעמוד "איפה רוכשים כרטיסים") ונעצו לכם את חלון הזמנים הזה ביומן הטיול שלכם. לקח לנו 3 שעות (שעתיים הסיור, עוד חצי שעה של מציאות מדומה בה בעלי האמיץ נגד שור, ועוד חצי שעה סיבוב לבד).

בית הכנסת אל טרנזיטו בטולדו - 
שימו לב שאפשר (ומומלץ!!) לרכוש הדרכה מוקלטת במכשיר דיגיטלי. יש הדרכה בעברית (שפה מספר 20 בבחירה שבתפריט).

מופע הפלמנקו Cardamomo
מומלץ בחום!!
מופע של שעה ובו זמרים ונגנים בלייב, שתי רקדניות, שני רקדנים וזמרת. שמעו, רק למראות אותם התעייפתי. אבל כמה אנרגיות!! בניגוד למופעים רבים אחרים ששמעתי עליהם, המופע הזה הוא ממש לא מה שנקרא "מלכודת תיירים". מופע איכותי, לא "דוחפים" אוכל או שתייה, והכל מאוד נעים ובאווירה אותנטית, שמחה ומלאת אנרגיות חיוביות!!
רוצו לראות!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסעות אל ומשדה התעופה בראחאס

אז לא כולם מתים על המטרו כמוני, ויש מי שמעדיפים שיביאו ויקחו אותם, במיוחד בדקות הראשונות שלהם בעיר. מסכימה לחלוטין, זה יכול להיות נוח יות...